Les roses de la Casa Batlló van envair Instagram!

Les roses de la Casa Batlló van envair Instagram!

02/06/2017

Més de 10.000 imatges de la Casa Batlló van omplir Instagram al Sant Jordi 2017

Cada 23 d’abril els catalans celebrem la tradició de Sant Jordi. Des de fa anys, la Casa Batlló està contribuint a que Sant Jordi faci la volta al món fent que la llegenda representada a la seva façana cobra vida amb una espectacular i creativa instal·lació de roses vermelles en format jardí vertical.

Aquest any, a la Casa Batlló hem volgut analitzar l’impacte que “Drac & Roses” -la campanya que es va realitzar conjuntament amb el Banc de Sang i Teixits- ha tingut a la xarxa social visual per excel·lència: Instagram. Aquest xarxa social, que recentment ha superat la xifra dels 700 milions d’usuaris, és la xarxa social que més creix, però sobretot, ha demostrat ser la preferida per a compartir experiències culturals.

 

Tant a la façana de la Casa Batlló coberta de roses com al pati interior de la Casa amb la pluja de pètals han sigut els espais protagonistes de més de 10.346 publicacions* a Instagram. El 23 d’abril es va enregistrar la gran majoria de publicacions amb més de 6.000 imatges en un dia, o el que és el mateix, 250 imatges per hora i més de 4 per minut ¡woooow! Aquestes 10.346 fotografies detectades van rebre un total de 1.418.203 “m’agrada”*, o el que és el mateix, quasi tants “m’agrada” com habitants té tota la ciutat de Barcelona. I si analitzem més al detall, els usuaris que van publicar les 10.346 fotografies sumen un total de 31.070.755 seguidors*, tanta gent com habitants té Perú. Més enllà de les dades globals hem volgut conèixer com era la publicació mitja, i ens hem trobat amb: un usuari amb 3.003 seguidors, la seva foto obtenia 137 likes i 3,1 comentaris.

Els usuaris van compartir la bellesa de la Casa Batlló per Sant Jordi amb diversos hashtags, entre els que hi destaca l’oficial de la campanya #MésQueUnaRosa i el més genèric de la festivitat: #SantJordi2017. A la Casa Batlló hem analitzat una gran quantitat de hashtags i ubicacions per a poder extreure uns resultats el més reals possibles.

Aprofundint en el perfil dels usuaris que han publicat, ens trobem amb un important número de publicacions, concretament el 64% van ser realitzades per usuaris amb menys de 500 seguidores i, per contrapartida, quasi 50 usuaris amb més de 100.000 seguidors.

followers Sant Jordi Casa Batllo

Segurament us estareu preguntant quina és la fotografia “reina” d’enguany… En el moment d’extreure aquests resultats la fotografia amb més “m’agrada” va ser la realitzada per Òscar Giménez i compartida pel perfil de @living_europe amb quasi 54.000 “m’agrada”.

Sant Jordi Instagram

Des de la Casa Batlló hem volgut compartir aquestes dades amb tots vosaltres per donar-vos les gràcies a totes aquelles més de 10.000 persones que van compartir la bellesa de la Casa Batlló als seus perfils d’Instagram, agrair a totes les persones que es van sumar a la causa solidària vertebral de la campanya “Drac & Roses” i, en definitiva, agrair-vos a tots els que vau fer possible que Sant Jordi tornés a fer la volta al món!

*Dades extrets a data de 22 de maig 2017.