Com treure-li el màxim partit al Facebook d’una institució cultural?

Com treure-li el màxim partit al Facebook d’una institució cultural?

13/10/2017

L’ús de Facebook a les institucions culturals a través de tres propostes de format

Fa temps que Facebook va molt més enllà de penjar una imatge o crear un esdeveniment. Els últims anys ha anat incorporant funcionalitats, majoritàriament gratuïtes, que permeten a una institució enriquir el format en què comparteix continguts amb els seus fans. Entre aquests nous formats, des de Casa Batlló hem provat tres: panoràmiques, fotografies i vídeos 360º i finalment, les retransmissions en directe.

Les fotografies panoràmiques es realitzen des de l’aplicació de fotografies de qualsevol dispositiu mòbil, sigui amb sistema operatiu Android o iOS. Després de realitzar la imatge panoràmica, únicament hem de crear un nou post a Facebook inserint la imatge. El resultat permet a l’usuari recórrer tots els punts de la panoràmica fàcilment des del seu mòbil movent-lo o des ordinador amb l’ajuda del ratolí. La nostra primera panoràmica la vam publicar a l’octubre de 2016, es tractava del Gran Saló de la Planta Noble. Un espai únic que vam voler compartir gràcies a Facebook amb tots els seguidors de la nostra pàgina.


El segon format són les fotografies o vídeos a 360º. En aquests moments, per a la realització d’aquests formats és necessari disposar d’una càmera que prengui fotografies i vídeos a 360º i després, pujar-los a Facebook. Aquest tipus de format ofereix la possibilitat de recórrer en vídeo o fotografiar un espai en 360º. A la Casa Batlló al llarg dels últims mesos hem compartit amb els nostres seguidors tot un seguit de fotografies i vídeos amb diferents parts de la Casa Batlló en tecnologia 360º, per exemple el hall de l’entrada o les golfes, entre d’altres.


Finalment les retransmissions en directe, són un dels formats més apreciats pel mateix Facebook. Les retransmissions permeten compartir el que està passant en viu en una institució a través del format vídeo en una pàgina de Facebook. La possibilitat que els espectadors puguin comentar o reaccionar durant la retransmissió permet a la persona que està realitzant el vídeo donar resposta en directe a qüestions dels espectadors i, en definitiva, ser un vídeo molt més interactiu. Aquest format el tenim contemplat en totes les nostres campanyes, per exemple al desembre de 2016, vam explicar el que estava passant a la Casa Batlló amb motiu de la campanya de Nadal o, durant l’estiu, hem anat retransmetent els nostres concerts de les Nits Màgiques.

 


Heu provat aquests formats?