La Casa Batlló exhibeix experiències tecnològiques de 4 startups coreanes

Empreses emergents de Seül aposten per espais com a la Casa Batlló i L´illa Diagonal per a mostrar les seves propostes.

Des d’avui i fins a finals d’abril, la Casa Batlló d’Antoni Gaudí i el Centre Comercial L’Illa Diagonal acullen a set startups coreanes especialitzades en innovació tecnològica, que mostraran les seves diferents tecnologies integrades en aquests dos espais, amb l’objectiu de donar-se a conèixer en el mercat barceloní, com a punt de partida per a la seva expansió europea. A la Casa Batlló, les experiències sorprenen el visitant en diferents moments. Entre elles trobem les següents empreses i propostes:

Razen: En l’exterior de la Casa Batlló, una pantalla táctil adaptada a persones en cadira de rodes ofereix informació de la visita en 3 idiomes.

Gaudio Lab: Un àudio immersiu que els visitants poden descarregar-se mitjançant un codi QR explica la façana de la Casa Batlló en 5 idiomes.

Mopic: Durant la visita 3 pantalles projecten detalls de la façana en 3D.

Dtonic: Diferents etiquetes electròniques estan disponibles a la botiga de la Casa Batlló, per a economitzar temps, reduir paper i protegir el planeta.

Barcelona, trampolí d’innovació per a Europa

Aquest projecte ha sigut impulsat per l’Associació de Comerç Internacional de Corea (KITA) i l’Agència de Negocis de Seül (SBA); dues organitzacions que impulsen el desenvolupament d’empreses emergents de Seül (Corea del Sud). Dissenyat i gestionat per l’empresa OASTA Consulting, aquest projecte celebra la seva segona edició, després de l’èxit obtingut al juny del passat any, en l’eix comercial Glòries de Barcelona, on van participar cinc startups. En aquesta ocasió, s’han reunit set empreses coreanes: quatre s’instal·laran a la Casa Batlló (Dtonic, Gaudio Lab, Mopic i Razen) i tres a l’Illa Diagonal (12CM, Ehan Creative i WE-AR).

Portaveus de la Casa Batlló i L’Illa han coincidit en destacar que les set startups coreanes han analitzat els seus interessos de màrqueting i les respectives característiques dels seus espais, per a adaptar les seves tecnologies i així col·laborar con els seus diferents objectius de millorar la seva comunicació amb els visitants per a dur-la a terme de manera més efectiva i respectuosa amb el medi ambient i d’oferir entreteniment en les seves instal·lacions i perfils de xarxes socials, on també esperen aconseguir més engagement amb els usuaris.

Dong-el Sung, cap de la divisió de startups de la SBA, ha explicat: “Crec que el projecte és una gran oportunitat per a mostrar de manera efectiva les excel·lents tecnologies que posseeixen les noves empreses coreanes en el mercat global. Començant des de Barcelona, no escatimarem esforços per a impulsar el desenvolupament de noves empreses, perquè es donin a conèixer a Europa pròximament”.

Phil-Jae Park, Director de l’equip d’Innovació i Creixement de KITA, ha destacat: “Com a institució amb amplia experiència internacional en PoC (Proof of Concept), donarem suport a l’expansió global de les noves empreses coreanes, mitjançant la internacionalització de la xarxa de socis corporatius i instal·lacions emblemàtiques a l’estranger”.