Casa Batlló, ara també a les xarxes socials xineses

Casa Batlló, ara també a les xarxes socials xineses

07/08/2017

La joia modernista s’acosta al públic ple amb la seva presència a Weibo i WeChat

A la presència de Casa Batlló a les xarxes occidentals més comunes, com Facebook, Twitter o Instagram, avui en destaquem la presència a les xarxes socials xineses, en concret a Weibo i WeChat. Des del juliol de 2015, Casa Batlló està present a Weibo, i, des de 2016, a WeChat, les dues xarxes que més utilitza el públic xinès, amb l’objectiu d’acostar-se a un dels països més majoritaris a l’hora de visitar la joia modernista d’Antoni Gaudí a Barcelona. L’atracció del públic xinès per Gaudí ha fet que no només es creïn perfils a les seves xarxes socials, sinó també que la pàgina web estigui traduïda al xinès bateyo.com, que la videoguia estigui disponible en xinès i que s’hagi celebrat, per exemple, l’any del gall de foc.

D’una banda, Weibo guarda certa similitud amb el Twitter occidental, ja que també té la quantitat de caràcters limitada. Aquesta xarxa es va crear el 2009 i actualment té més de 340 milions d’usuaris actius. Els museus, especialment els francesos, han estat els pioners en tenir presència a Weibo. Per exemple el Louvre o el Museu d’Orsay hi tenen perfils; així com alguns museus americans com el Moma, el Met o l’Institut d’Art de Xicago. A Casa Batlló publiquem freqüentment no únicament sobre aspectes directes de la Casa, sinó també esdeveniments esdevinguts a la ciutat, com per exemple el 25è aniversari dels Jocs Olímpics de 1992 o el proper festival de cinema xinès que es farà a Barcelona, el Lychee Film Festival, del qual Casa Batlló és seu per a la projecció dels curtmetratges.

D’altra banda, la xarxa social WeChat, creada a Tencent el 2011 i amb més de 938 milions d’usuaris actius, s’ha consolidat com la reina de les xarxes socials a la Xina. La seva proposta va molt més allà d’un simple xarxa social, ja que fins i tot permet fer pagaments entre usuaris, configurar els comptes amb menús personalitzats i que les publicacions apareguin com a butlletí. A més WeChat permet crear aplicacions o jocs a la xarxa, cosa que l’ha convertit en un imprescindible per a qualsevol ciutadà xinès.

Segueix-nos a Weibo i WeChat!